Тимбаленд | Забавления за малки и големи | Безплатни блогове от Log.bg

10
Добави коментар
mygodlike
mygodlike

Тимбаленд
5 Юни 2009 / 23:03  |  Автор: zabava  | 

 | Категория:

Музика

Тимбаленд /Timothy Z. Mosley (Тимъти Зи Мосли), по-известен като Timbaland, е американски композитор, R&B продуцент и рап-изпълнител. Стилът му повлиява и на двата стила и дори помага за размиването на границите както между тях, така и между поп и денс музиката. Той е член на групата Timbaland & Magoo , в която си партнира с Magoo.

Mosley е роден и израстнал в Норфолк, Вирджиния, където се запознава с Missy Elliott и Melvin Barcliff, чиито МС псевдоним е Magoo. Започнал като диско водещ под името DJ Timmy Tim, Mosley започва да прави хип-хоп парчета със своя синтезатор Casio. Elliott чува материала му и впечатлена от уникалното му чувство за ритъм, веднага започва да работи с него. След няколко съвместни работи, триото се мести в Сафърн, Ню Йорк.

Elliott и нейната гърл-банда Sista подгряват за DeVante Swing, продуцент и член на успешната R&B група Jodeci. Devante подписва със Sista за лейбъла си Swing Mob, а Elliott взима Mosley и Barcliff заедно с нея. Mosley започва да работи за Devante, който преименува младия продуцент на Timbaland, по името на популярните в хип-хоп модата обувки Timberland.

Sista и Timbaland & Magoo стават част от групата музиканти от Swing Mob, по-известна като „Da Bassment“, включваща изпълнители като певеца Ginuwine, мъжката вокална група Playa и дамската група Sugah. Timbaland продуцира много проекти с Devante, в това число албума на Jodeci от 1995 г. The Show, The After Party, The Hotel и дебюта на Sista, който се забавя и не е издаден. Timbaland е приятел и с Pharrell Williams и участва в проекти заедно с него под името S.B.I. или Surrounded By Idiots.

През 1995 г., повечето от изпълнителите на Devante прекъсват връзката си с продуцента и поемата по свои пътища. Elliott, Timbaland, Magoo, Playa и Ginuwine продължават да си сътрудничат и започват работа по самостоятелни проекти. Elliott започва да придобива популярност с песните, които пише и с гост-участията си за изпълнители като 702 и MC Lyte. Timbaland от своя страна прави ремикси на песни, написани от Elliott. Една от тях е Steelo на 702 от 1996 г., чийто ремикс се превръща в първият значим запис на Timbaland.

През същата 1996 г. Ginuwine издава дебютния си албум Ginuwine…The Bachelor, който е изцяло продуциран от Timbaland. Албумът едновременно постига комерсиален успех и е приет добре от критиката, а пилотният сингъл Pony е първият пример за това, което по-късно ще се превърне в запазения звук на Timbaland. Музиката за Pony, която Timbaland създава две години по-рано, в периода си в Swing Mob, е определена като насечен, неравноделен ритъм, наподобяващ самба или джънгъл. Хаотични чинели, типични за южняшката бейс музика, акомпанират на основните ударни – нещо нетипично за хип-хоп и R&B музиката по това време. Употребата на „къси ударни” е в голям контраст с „дългите ударни” звуци в ню уейв музиката от 80-те, в която се използват много реверберации и ехо-звучене. Другите парчета от Ginuwine…the Bachelor също са продуцирани по подобен начин и с подобни аранжименти. В много от тях Timbaland, може да бъде чут да рапира или да добавя фрази, подобно на Elliott и Puff Daddy по това време. Дълбокият му глас обикновено преминава през вокодер, за да звучи електронно.

След като работа по Ginuwine…the Bachelor е завършена, R&B изпълнителката Aaliyah се свързва с Timbaland и Missy Elliott, за да напишат и продуцират по-голямата част от втория й албум One In A Million. Песните, създадени за Aaliyah, са с иновативни аранжименти, подобни на тези в Ginuwine…the Bachelor. One In A Million се продава в два милиона копия и прави суперзвезди не само нея, но и Elliott и Timbaland.

Elliott и Timbaland се превръщат в едни от най-успешните и продуктивни продуцентски екипи в края на 90-те. До края на десетилетието звукът на Timbaland е чут в записи на изпълнители като SWV, Destiny’s Child, Nicole Wray, Jay Z и Nas. По-голямата част от продуцентската му работа в този период е запазена за първите му сътрудници: два албума за Missy Elliott (Supa Dupa Fly и Da Real World), втори за Ginuwine (100% Ginuwine) и дебютния албум на Playa (Cheers 2 U). TimbalandTimbaland, обикновено писани от Elliott, Magoo, или по-малкия му брат Garland Mosley (познат като Sebastian), почти винаги са акомпанирани от други MC-та, в това число основните му сътрудници и много гост-изпълнители. продуцира голяма част материала по много от албумите им по това време и освен това прави два свои албума: един с Magoo и един самостоятелен. Рапиранията на

Timbaland се „сдобива” с множество имитатори, някои от които стигат до там, че използват семпли от собствената му продукция, за да направят подобно звучащи парчета. Популярноста на звука му, отбелязва промяна в хип-хоп музиката от по-груби, базирани на семплите парчета, към по опростени и по-синтетични акомпанименти. Тъй като работи едновременно в хип-хопа и R&B, Timbaland често комбинира елемнтите им. Творчеството му спомага за сливането на двата жанра, които се различават все по-слабо през последните години.

В ранното му творчество присъстват много чуждестранни и най-често азиатски инструментали. Най-успешно и усезаемо е това в Big Pimpin’ (1999) на Jay-Z, заимствано директно от Khosara на египетския композитор Abdel Halim Hafez. Хит-сингълът на Missy Elliott от 2001 г. Get Ur Freak On от третият й албум Miss E…So Addictive също са голям успех, за който е използвана бърза ударна линия на табла, типична за индийската класическа музика. В парчето Party People от втория си албум, Timbaland семплира песен на Oliver Mtukudzi от Зимбабве, като умело имитира прекрасното звучене на китарата му. Взаимстването му от тези култури предизвиква смесени реакции. Много критици приветстват музикалните му авантюризъм и еклектичност, а по-езотеричните пуритани, реагират по несигурно и понякога негативно. В интервю с Missy Elliott за Ray Gun Magazine, той споменава за разнообразни влияния от британския дръм енд бейс до гериджа.

Продуцираните от Timbaland песни Roll Out (My Business) на Ludacris, Hola’ Hovito на Jay-Z, Raise Up на Petey Pablo и кавъра на Beck върху Diamond Dogs на David Bowie са записани и издадени, по времето, когато се включва и в ремикс албума на Limp Bizkit от 2001 г. New Old Songs. Освен това участва и в три песни от едноимения трети албум на Aaliyah – We Need a Resolution, More Than a Woman и баладата I Care 4 U.

Вторият албум на Timbaland & Magoo, Indecent Proposal, е планиран за ноември 2000 г. и трябва да включва участия от страна на Beck, Aaliyah и новите протежета на Timbaland – някои от които са подписали с неговата нова звукозаписна компания Beat Club Records – в това число Ms. Jade, Kiley Dean, Sebastian, Petey Pablo и Tweet (която е член на Sugah в периода на Swing Mob). Албумът е забавен цяла година и в крайна сметка издаден през следващия ноември, превръщайки се в комерсиално разочарование. Вокалите на Beck за парчето I Am Music не са включени в крайното издание и са заменени от тези на Static (Steven Garrett) от Playa и Aaliyah, която умира в самолетна катострофа три месеца преди издаването на албума. Загубата на Aaliyah, оказва силно влияние на Timbaland, чиято работа не е толкова всеобхватна след 2001 г.

Първото издание на Beat Club е дебютния албум на Bubba Sparxxx от септември 2001 г. Dark Days, Bright Nights. Timbaland участва в три парчета от дебюта на Tweet, Southern Hummingbird, и продуцира по-голямата част от четвъртия и петия албум на Missy Elliott – Under Construction и This Is Not A Test! В този период създава и хит сингли и албуми за изпълнители като Lil’ Kim и Pastor Troy. В сътрудничество със Scott Storch, Timbaland продуцира и много песни за соло дебюта Justified на бившия лидер на *NSYNC – Justin Timberlake, включително хит сингъла Cry Me a River. По-късно през 2003 г., Timbaland завършва втория албум на Bubba Sparxxx, Deliverance и третия албум на Timbaland & Magoo, Under Construction, Part II. Двата албума предизвикват слаб интерес.

Timbaland продължава да продуцира хит-сингли и албуми за изпълнители; през 2004 г. продуцираните от него сингли за LL Cool J, Xzibit, Fatman Scoop и Jay-Z стават задължителни за ърбън-радиата и той създава по-голямата част от четвъртия албум на Brandy, Afrodisiac. Timbaland подава ръка и за три от парчетата от англоезичния дебют на японската поп-звезда Utada, Exodus. През 2005 г. са издадени нови песни от изпълнителите Tweet и The Game.

През 2005 г., Timbaland продуцира по една песен за албумите на Tweet и The Game (Steer и Put You on the Game съответно). Също така продуцира и две парчета за шестия албум на Missy Elliott, The Cookbook: Joy (с участието на Mike Jones) и Partytime, както и He’ll Be Back от петия студиен албум на Jennifer Lopez, Rebirth. Timbaland стартира нов лейбъл Mosley Music Group, отново под шапката на Interscope. В него са включени певиците Nelly Furtado и Keri Hilson, както и рапърът D.O.E. Партньорството на Timbaland с изгряващия продуцент Nate „Danjahandz“ Hills е доказателство за освежаването на музиката му.

Третият албум на Furtado, Loose е издаден от MMG през юни 2006 г., и влиза директно под номер едно в САЩ, а дебюта на Hilson следва в началото на 2007 г. Timbaland работи и с Whitney Houston, JC Chasez, Muse, Nas, Missy Elliott, Diddy, Lil Eazy-E, Foxy Brown, Young Jeezy, Chingy, The Game, Sisqo, Chilli от TLC, Tweet, Nicholas Strunk, Bjork, 50 Cent, Rich Boy, UGK, Young Buck, Stat Quo, Snoop Dogg, рап-изпълнителката Eve и др.

През 2006 г. шест сингъла на Timbaland се въртят редовно: Promiscuous, Maneater, All Good Things (Come to an End) и Say It Right на Nelly Furtado, Sexy Back, My Love и What Goes Around… на Justin Timberlake Освен това се появява и във всичките видеоклипове към тези песни, с изключение на Maneater. Записва и вокали към синглите Wait a Minute на The Pussycat Dolls, Say It Right на Nelly Furtado и Ice Box на Omarion, всички от които се изкачват в щатските класациите. Участва в клиповете и на трите.

Timbaland създава нов албум с гост-изпълнители, в който ще се включат Dr. Dre, Elton John, Fall Out Boy, Nelly Furtado, Ludacris, Chirs Martin, Bjork, Missy Elliott и др. Първият сингъл е Give It to Me, с участието на Nelly Furtado и Justin Timberlake. В интервю, публикувано през август, той заявява, че е работил по седем песни от новия албум на Bjork, а в друго интервю по-късно споделя, че работи по парчета от следващия албум на Duran Duran, предвиден за 2007 г. и включващ песен с участието на Justin Timberlake. Отново през 2007 г. Timbaland ще продуцира парчета от предстоящите албуми на Bone Thugs и 50 Cent за Interscope records. Освен всичко това, Timbaland и Madonna проявяват интерес и към съвместна работа върху новия й албум, който трябва да излезе по-късно през годината.

КЛЮЧОВИ ДУМИ

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари!