Танци и балет: За балетите на Адолф Адам - Част 2

Танци и балет: За балетите на Адолф Адам - Част 2

След хамадриадите (нимфите, които се раждат и умират заедно с дървото, на което са вречени) идва ред на сцената да затанцуват вилисите; през звездната за световния балет 1841 г. Адолф Адам за два месеца създава своя шедьовър „Жизел" - една от най-любимите и най-често изпълнявани творби в балетното изкуство. Успехът на балета „Жизел“ се пренася и върху следващите му балети: „Хубавицата от Ган“ (1842), „Своенравната жена‘‘ (1845), „Мраморната девица“ (1845) - всичките поставени в Парижката опера. Ръководството на операта обаче е сменено и новият директор спуска завесата за творбите на Адолф Адам. Композиторът решава през 1847 г. да основе собствен театър, където младите автори да представят оперите си и цялостното си балетно изкуство. Заради революцията през следващата година театърът е затворен и Адам е затиснат от огромни дългове.

Това го принуждава да твори още по-активно, да припечелва допълнително и от журналистика. Избран за член на Френската академия през 1844 г., четири...
Прочети цялата публикация

Коментари

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност