Боговете на китарата в „Ролинг стоун“

10
Добави коментар
f1xx
f1xx

Шестият брой на
българското издание на сп. „Ролинг
стоун“, който е на пазара от 30 март,
разказва за последните дни и изгубените
записи на Джими Хендрикс.

Виртуозният
майстор на електрическата китара умира
малко след като реализира най-голямата
си мечта – открива своето собствено
звукозаписно студио, „Електрик лейди“
в Ню Йорк.

Материалът
разказва за Хендрикс извън сцената и
за творческите планове на енигматичния
артист.

„С музиката ще рисуваме картини
от Земята и космоса, така че слушателят
да бъде отведен в една друга вселена“
– казва той в едно от последните си
интервюта.

И още: вълнуващите
находки от сандъка със съкровища на
Джими – изгубени концертни записи, джем
сешъни и документални кадри.

Текстът е
съпроводен с уникални кадри от последната
фотосесия на музиканта, направена само
12 дни преди смъртта му през септември
1970 г.

Докато се готвят
за историческото си първо общо турне,
двамата легендарни рок китаристи Ерик Клептън и Джеф Бек за първи път
сядат да обсъдят старото съперничество,
блус героите си и тайната на своето
майсторство. И всичко това в присъствието
на журналист на „Ролинг стоун“ в
английското имение на Джеф Бек от XVI в.

Чуйте котешкия
марш на Миленита – певицата е готова с
втория си албум, пише книга и е в трескаво
очакване на всичко, което й предстои.
Тя не се церемони, а изрича нещата такива,
каквито ги вижда: „Музикантите са
най-тъпите от всички други артисти. Не
четат книги, не гледат филми, когато се
видят, си говорят за други музиканти.“

Списанието среща
читателите си и с Джеф Бриджис, който
съвсем скоро отнесе „Оскар“ за най-добър актьор за въплъщението си в
изпаднал кънтри певец във филма Crazy
Heart. Той изглежда не се вълнува особено
от позакъснялото признание, но пък
говори за работата си честно, без клишета
и с много любов.

Преглед на предстоящите албуми – от MGMT до Ерика
Баду – „Ролинг стоун“ дава повече
подробности за най-яката музика, която
ще се превърне в саундтрака на лято
2010.

Какви мисли
споделя Слаш за работата по самостоятелния
си албум с Дейв Грол, Кид Рок, Иги Поп,
Ози Озбърн, Леми Килмистър и Фърги от
„Блек айд пийс“? Успяват ли Кристина
Агилера и Кейти Пери да постигнат
желаната еволюция в стила си? Какво да
очакваме от „Стоун темпъл пайлътс“
след почти 10-годишно мълчание и какво
успя да сътвори Кортни Лав с групата си
„Хоул“ и с помощта на Били Корган?

Пътят към
настоящия хуманитарен ад в суданската
провинция Дарфур е постлан с възможно
най-добрите намерения на Запада.

Желанието да се
прекрати кървавото етническо
прочистване, да се помогне на стотиците
хиляди жертви и да бъдат подведени под
отговорност архитектите на касапницата
води до блато, от което не се вижда
изход.

Как се стига до
тук и има ли въобще някакъв положителен
резултат от подобни хуманитарни намеси?
Журналистът Бен Уолъс-Уелс търси
отговорите на място в размирния регион,
където, в разговори с главните действащи
лица от всички страни, добива впечатления
от първа ръка за безнадеждната ситуация.

Броени дни след
края на Зимните олимпийски игри „Ролинг
стоун“ се среща с Шон Уайт. Макар че
голяма част от развитието на сноуборда
като спорт се дължи именно на влиянието
на 23-годишния двукратен олимпийски
шампион, той споделя, че съвсем не се
подвизава само по планините и няма
никакъв интерес да гледа клипове на
сноубордисти или скейтъри.

За сметка на
това пие алкохол на пълен стомах (за да
не си докара махмурлук) и се разнообразява
с концертни записи.

„Много се кефя
на сноуборда, но не ми се говори постоянно
за него – споделя Уайт. – Сигурен съм, че
и на Слаш не му се говори за разните
китари, може би му се приказва за мадами“.

В броя четете
още:

* Интервю с
китариста на „Скорпиънс“ Рудолф Шенкер за
последния албум и прощалното турне на
групата * „Ролинг
стоун“ разказват за преизданието на
Exile on Main Street * Защо през 2010 г.
жените властват над класациите? * Ексклузивно
интервю с еклектичния френски диджей
Стефан Помпуняк