Eдна наповторима и незабравима екскурзия до Истанбул

290
Добави коментар
katy88

Google+
Pin It Share
×

Днес в тази статия реших да Ви попиша за преживяванията ми в град неописуем като размери, красота, величие, история и модерни преживявания. Става въпрос за най-големият град в Турция и Балканския полуостров и един от най-големите градове в Европа, а именно – Истанбул. Градът е разположен на Босфора и е разделен на евпопейска и азиатска част, като по-голям дял от населението живее в европейската му част.

Това е градът, в който има всичко и екскурзията до Истанбул за няколко дни доказва, че градът е уникален а преживяванията неповторими. Това е най-точното описание за този огромен мегаполис, в който живеят към 16 милиона жители. Въпреки огромните и почти неразбираеми мащаби Истанбул е прекрасен, подържан и сравнително чист град.

Но преди всичко искам да Ви разкажа какво точно се случи, и как решихме да заминем на екскурзия в Истанбул и принцовите острови.
С няколко приятели се чудехме, къде да се разходим за няколко дни и се появи предложение за екскурзия до Турция. Разгледахме в Wikipedia какво толкова има в най-големите и известни турски курорти и градове, а също така и най-близо до българската граница и се чу глас от компанията, който каза: “Защо не посетим Истанбул?”. Не е близо, но се пътува през нощта и времето минава неусетно. Само не разбрах, как всички от компанията се съгласиха? Може би защото никой до сега не беше посещавал и пътувал до градът със предишно име Цариград.

Пътят до Истанбул
Около една трета от пътуването до Истанбул е по магистрала Тракия, а после по Е80 през Одрин, Люлебургас и Чаталджа чак до Истанбул или както е известен в близкото минало Цариград, а още преди това Константинопол и Византион.
Според упътването за маршрут до Истанбул в Google Maps времето за път е около 6 часа, но реално с престоя на границата и няколко почивки, плюс времето за навлизане в сърцето на града излиза към 10 часа.

Речено-сторено
И така, всички казахме, да, отиваме на тридневна екскурзия до град Истанбул. За да реализираме това пътуване, разгледахме доста сайтове на туристически агенции, но на сайта http://www.doris-bg.com/истанбул-принцови-острови открихме една от най-добрите оферти с най-много информация, а снимките, които видяхме бяха достатъчно красноречиви – красота, страхотна природа, прекрасни заведения. Запалихме мечтите, стегнахме куфарите с багаж и след няколко вечери автобусът вече даваше газ към “турско”.

Екскурзията до Истанбул беше планирана в доста добри детайли от туристическата агенция и още от програмата разбрахме, че няма да има скука. Още с навилзането на града ни направи прекрасно впечатление огромните пътни артерии, сериозния трафик, а в същото време нямаше задръствания. Всичко се движеше перфектно. Град Истанбул ни хареса като цяло – инфраструктурата, гледката към морето от високите части на града, центъра пълен с исторически обекти, дългите мостове над Босфора – красота. Е, първата част от екскурзията ни до Истанбул приключи с благополучно пристигане в града и трябваше да пием по кафе. Разходихме се по една от големите търговска улица – прекрасна, няма по-добра от нея и седнахме в едно барче на улица. Всъщност толкова известното турско кафе в Турция изобщо не е популярно. Там масово се пие чай с много захар в много красиви чашки. Все пак ни сервираха кафе от джезве и вече отморили, опитахме от пъстрата атмосфера на истанбулския аромат, динамика и красота. Бях чел в един блог, че в Истанбул има много красиви жени и наистина покрай нас минаваха куп красиви дами, облечени в съвременни дрехи, забързани за работа или други задължения. И така, седнахме отвън и впечатление ми направи десетките млади и динамични хора, които ходеха целеустремени за училище или университет.

Пихме по едно кафе с кроасан, а за доброто обслужване, оставихме бакшиш. Зарадваха ни се, че сме от България и ни поздравиха за добрия избор на екскурзия до турския град.

А нашата разходка из Истанбул продължи по програма с автобуса на туристическата агенция, а към обяд се настанихме в хотела. Настаниха ни в много красив хотел, близо до центъра и всичко беше на ниво, от обслужването да хигиената. А турците са невероятни в предлагането на ястия на блок–маса. Всяка сутрин ни посрещаше невероятна шведска маса отрупана с всичко, което се сетите.

Ще продължа с град Истанбул – невероятна красота, особено от крайбрежната му част. Първия ден обиколихме и видяхме Египетския обелиск, Змиевидната колона и Фонтана на Вилхелм II, а също така набързо разгледахме Синята джамия и древната църква “Света София”, която е паметна за много българи. Най-много лично на мен ми хареса в култовия музей Долмабахче сарай. Нещо неописуемо като размери, антична стойност и красота. Естествено снимките и селфитата по време на екскурзията ни до град Истанбул бяха хиляди.

Следобед имахме свободно време да обикаляме и да направим разходка в парка на града – уникална красота, спокойствие и много млади хора.

След като обиколихме сами, се приготвихме за програма от тур агенцията, наречена „Нощен Истанбул“. Специално за нея си взех моя Nikon D3200, за да направя възможно повече и качествени снимки. Обиколката на нощния искрящ от светлини Истанбул наистина беше невероятна. Ядохме сладолед и традиционни турски ястия, пушихме наргилета. Веселбата след тази обиколка бе неуписуема. След като автобуса на Дорис ни закара в хотела се върнахме изморени и се настанихме по стаите. Трябваше да отпочинем, защото на другия ден екскурзията продължаваше с пълна пара и ни очакваше вълнуваща разходка с корабче и посещение на Принцови острови. За тях само бях чел, че са много красиви с европейска история понеже до началото на 20-ти век са били под гръцко управление и влияние. До 1915 година населението е било представено от 10 хиляди гърци и едва 700 турски жители. Казаха ни, че пътуването до Принцови острови с корабче дава най-добра представа за мащабите на Истанбул.

Няма да качвам повче подробности за да има изненади, ако решите да посетете южната ни съседка и пробвате същата или друга вълнуваща екскурзия до Турция, за да се убедите сами, а туристическа агенция Дорис ги препоръчвам като отлични организатори на екскурзии до Истанбул.

В някой следващ материал ще опиша преживяванията ни от екскурзията през ден 2 и ще допълня с наши снимки от престоя ни в Истанбул.