ЗДРАВЕ НЮЗ: Парацетамолът и аспиринът могат да предизвикат глухота!

ЗДРАВЕ НЮЗ: Парацетамолът и аспиринът могат да предизвикат глухота!

Редовното използване на популярните обезболяващи средства като аспирина или парацетамола, може съществено да повиши риска от частична или пълна загуба на слуха.

Аспиринът се смята за едно от най-ефикасните профилактични средства против сърдечни болести, защото разрежда кръвта.

След проведени изследвания, станало известно, че мъжете под 60 години често имат проблеми със слуха, ако редовно приемат аспирин, а за мъжете над 60 години този риск е незначителен.

Още повече рискуват тези, които приемат парацетамол. Хора под 50 години, редовно приемащи парацетамол, два пъти повече рискуват да загубят слуха си, а тези над 50 години с 38%. Хората, приемащи нестероидни противовъзпалителни средства като ибупрофен например, също рискуват да получат проблем със слуха. lekar.bg ЗДРАВЕ НЮЗ


Прочети цялата публикация
Коментари

Tози сайт използва "Бисквитки". Научи повече Приемам

Моля, запознайте се с нашите Общи условия и Политика за поверителност